Všetky učebne sú vybavené počítačom, dataprojektorom a školské tabule na II. stupni nahradené "chytrou stenou". V 8 učebniach je interaktívna tabuľa. Od školského roku 2015/2016 sa škola stala tzv. bezpapierovou. Dokumentácia školy vrátane triednych kníh a klasifikačných hárkov je vedená elektronickou formou. Rodičia žiakov sú okamžite informovaní o dochádzke a výsledkoch svojich detí prostredníctvom internetu, resp. mobilnej aplikácie.
Zameranie školy:
Motto: „Keď si vyberieš našu školu, stretneš sa s príjemným prostredím, individuálnym prístupom a veľkým pochopením učiteľov. Školský vzdelávací program je orientovaný na teba, rešpektuje tvoje osobné maximum a individuálne potreby. Umožňuje efektívnu, profesionálnu a premyslenú prácu učiteľa, ktorý vo svojej práci využíva metódy konštruktivistickej pedagogiky. Môžeš sa vzdelávať s pomocou moderného vybavenia, zúčastniť sa rôznych aktivít. Pomôž nám všetkým v škole vytvoriť zázemie, ktoré rozvíja tvorivosť a súčasne zohľadňuje možnosti. Má vybaviť nielen teba, ale každého žiaka všetkým potrebným pre úspešný a radostný život. Sme ŠKOLA, KTOREJ TO MYSLÍ.
ZŠ Juraja Fándlyho v Seredi sa riadi zásadami programov „Škola podporujúca zdravie“, „Zelená škola“ a „Škola, ktorej to myslí“.
Filozofia týchto programov považuje zdravie za podmienku umožňujúcu udržateľnosť hodnotného života. Zdravie v našej škole chápeme ako celkový stav fyzickej, duševnej a sociálnej pohody. Našim cieľom je formovať harmonickú osobnosť dieťaťa. Snažíme sa o celkovú príjemnú, priateľskú a pokojnú atmosféru v škole aj mimo nej.
Školský vzdelávací program UČÍME PRE ŽIVOT:
Školský vzdelávací program našej školy vychádza zo Štátneho vzdelávacieho programu pre primárne a nižšie stredné vzdelávanie, ktorý zahŕňa rámcový model absolventa, rámcový učebný plán a jeho rámcové učebné osnovy. Dôraz celého projektu je pochopenie a vytvorenie nadväznosti na predškolské vzdelávanie a na výchovu v rodine. Základné vzdelávanie je jedinou etapou vzdelávania, ktorú povinne absolvuje celá populácia žiakov v dvoch obsahovo, organizačne a didakticky nadväzujúcich stupňoch. Základné vzdelávanie vyžaduje na 1. aj na 2. stupni podnetné a tvorivé školské prostredie, ktoré stimuluje najschopnejších žiakov, povzbudzuje menej nadaných, chráni a podporuje žiakov slabších a zaisťuje, aby sa každé dieťa prostredníctvom výučby prispôsobenej individuálnym potrebám optimálne rozvíjalo v súlade s vlastnými predpokladmi pre vzdelávanie. Hodnotenie výkonov a pracovných výsledkov žiakov musí byť postavené na plnení konkrétnych a splniteľných úloh, na posudzovaní individuálnych zmien žiaka a pozitívne ladených hodnoteniach. Žiakom musí byť daná možnosť zažívať úspech, nebáť sa chýb a pracovať s nimi.
Dôležitým prvkom, ktorý sa prelína celým naším školským vzdelávacím programom je dôraz na otvorenosť školy všetkým deťom, rodičom a verejnosti, avšak s dodržiavaním pravidiel slušného správania, vzájomnej úcty, tolerancie a pochopenia. Bez dodržiavania morálnych noriem a pravidiel, ktoré sú dané v školskom poriadku by prichádzalo k anarchii, ktorá nie je naším cieľom. Snažíme sa o zapojenie rodičov a nielen ich, do chodu školy. Snahou všetkých pracovníkov školy je maximálna informovanosť rodičov o práci a výsledkoch ich detí, o zapojenie rodičov do mimoškolských aktivít, športových akcií, exkurzií, výletov a plánovaných ekologických pobytov.
Školský vzdelávací program nám bude slúžiť ako naša dohoda, ako budeme rozvíjať schopnosti detí v oblasti učenia, riešenia problémov, v oblasti spolupráce, komunikácie, sebahodnotenia, ako sa budeme učiť pracovať s informáciami. Aby sme mohli všetky tieto spôsobilosti od žiakov očakávať, musíme sa to najskôr naučiť sami. Všetci chápeme, že sme sa dali na cestu zmeny: „Zmenou sa učíme, zmena systému začína u každého z nás“. Zavedením Školského vzdelávacieho programu sa snažíme aj o dosiahnutie zlepšenia spolupráce v rámci pedagogického zboru. Učitelia využívajú vzájomné hospitácie a následné výmeny skúseností k dosahovaniu lepších výsledkov vo výučbe. Cieľom týchto aktivít je nevidieť žiaka len cez svoj predmet, ale komplexne. Našou snahou je aj dosiahnutie maximálnej otvorenosti pri vzájomnej spolupráci a bezproblémového riešenia vzniknutých nedorozumení medzi spolupracovníkmi.
Centrum voľného času:
Záujmové útvary:
• Basketbal - prípravka
• Basketbal - mladší mini
• Hádzaná - mladšie žiačky
• Hádzaná - staršie žiačky
• Žubrienky
• Delfíni
• Plávanie mladší žiaci
• Plávanie starší žiaci
• Strelecký krúžok
Škola je zapojená do týchto projektov:
• Projekt environmentálnej výchovy: „Modré z neba“
• Projekt „Kým nie je príliš neskoro“
• Projekt „Škola bez alkoholu, drog a cigariet“
• Projekt „Škola podporujúca zdravie“
• Projekt „Otvorená škola“
• Projekt „Zelená škola“
• Projekt „Recyklohry“
• Projekt „Škola priateľská deťom“
• Projekt "Podpora profesijnej orientácie žiakov základnej školy na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami"
• Projekt "Moderné vzdelávanie - digitálne vzdelávanie pre všeobecne-vzdelávacie predmety"
• Projekt "Užívanie drog medzi dospievajúcimi a vysokoškolákmi"
• Projekt "Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva"
• Projekt "Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania"
• Projekt "Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania socio-patologických javov v školskom prostredí"
• Projekt "Aktivizujúce metódy vo výchove"
• Program „Primárna protidrogová prevencia a výchova k manželstvu a rodičovstvu“
• Program "Kultúra a klíma školy"
• Program: "Mladí reportéri pre životné prostredie"
• Program: "Včelie školy"